x

Ta strona używa ciasteczek (cookies) zgodnie z Polityką Prywatności. W Twojej przeglądarce możesz zmienić ustawienia dotyczące przechowywania lub dostępu do cookies.

W OBECNEJ KAMPANII POLICZYŁO SIĘ Z RAKIEM 0170856 OSÓB

Czy problemy z odżywianiem mogą być efektem ubocznym leczenia

Niestety, pomimo wielkiego postępu w leczeniu nowotworów często jest ono przyczyną problemów z odżywianiem. Stosowana radioterapia może oddziaływać nie tylko na komórki nowotworowe, ale też na komórki otaczające guz. Stąd radioterapia w obrębie głowy skutkuje często suchością w jamie ustnej czy zaburzeniami smaku, a naświetlanie brzucha i miednicy doprowadza do biegunki. Chemioterapia również nie oddziałuje wybiórczo na komórki nowotworowe, ale na cały organizm. Może powodować uszkodzenia błony śluzowej, nudności, wymioty, biegunki, zaparcia. Chory może odczuwać niechęć do jedzenia, a nawet jadłowstręt. Konieczne jest wówczas stosowanie indywidualnie opracowanej diety, odpowiadającej potrzebom chorego.